وب سایت نوبت دهی پزشکان شیراز

مزایای ماساژ بعد از لیپوماتيك

یکی از اقدامات اساسی وتعیین کننده  که بعد از لیپوماتیک موجب تسریع در روند بهبودی میشود ماساژ بعد از عمل می باشد در حالی که تعدادی از جراحان، ماساژ بعد از لیپوساکشن را توصیه نمی کنند اما متخصصان ما در سایت پزشکان شیراز بیماران را ترغیب به گرفتن ماساژ بعد از عمل میکنند چرا که قطعا ماساژ بهبودی را تسریع می بخشد و باعث راحتی و آسایش بیمار می شود.

یکی از مسائلی که نه تنها در لیپوماتيك بلکه در هر نوع جراحی نادیده گرفته می شود مزایای حساسیت زدایی از اعصاب در حال بازسازی با استفاده از لمس یا تماس است. بیمارانی که به دنبال هر نوع جراحی  درد را تجربه می کنند می توانند توسط کاردرمانگرانی  که برنامه های حساسیت زدایی به وسيله ي ماساژ را تدوین کرده اند یاری شوند.
متخصصان ما در سایت پزشکان شیراز به همه بیماران شامل کسانی که لیپوماتيك انجام داده اند توصیه می کنند که بلافاصله پس از جراحی شروع به لمس نواحی مورد جراحی کنند که این می تواند در جلوگیری از درد و ناراحتی که پس از جراحی اتفاق می افتد وهمچنین بی حسی و حتی حساسیت بیش از حد نسبت به محرک ها کمک کننده باشد.

ماساژ درمانی براي تخليه ي خون آبه و ترشحات اصولا يك روز بعد از عمل توسط ماساژور شروع مي شود و لمس درمانی نياز به كاردرمانگر ندارد و مي تواند توسط خود بيمار يا اطرافيان  در اسرا وقت شروع شود .

در تصور بسیاری از مردم  ماساژهراه با فشارعمیق و درد همراه می بی باشد  اما لمس بسیار آرام و ماساژ نرم می تواند خیلی زود آغاز شده و به بهبود کمک کرده و نتیجه را بهتر کند.

ماساژ لنفاوی چیست؟

ماساژ لنفاوی یک کار تخصصی است که به سیستم لنفی کمک می کند که کاراتر عمل کند. ماساژ لنفاوی به ویژه اگر  در منطقه تحت درمان انجام شود بهبود را تسریع و نتایج را بهتر می کند. ماساژ لنفاوی مزایای زیادی دارد:
1) تورم را کاهش می دهد و از تجمع مایع جلوگیری می کند.
2) خروج سموم را بهبود می دهد.
3) از ایجاد فیبروز و بافت اسکار جلوگیری می کند
4) جریان خون و مایع لنفی را بهبود می بخشد.
5) بهبود زخم را تحریک می کند.
6) باعث کاهش ناراحتی و درد ناشی از جراحی شود.

پس از عمل لیپوماتيك، از آنجا که بدن به اقدام لرزشي  و حذف چربی واکنش می دهد بافت  مایع لنفی اضافی تولید مي کند.
حتی با وجود انجام عمل جراحی با تداخل کمتر مانند ليپوماتيك تعدادی از بیماران ممکن است درجاتی از تخریب بافتی را تجربه کنند که منجر به تجمع مایع اضافی می شود که این رویداد  ادم نام دارد.كه با انجام ماساژ اين تجمع مايع از بين مي رود.

ماساژ بهتر است آرام و سبک و یک عمل راحت و آرامش بخش برای بیمار باشد. به علاوه کاهش ناراحتی و ورم بلافاصله بعد از ماساژ، ماساژ لنفی را حتی یک تجربه لذت بخش تر می کند.

در حالیکه ماساژ لنفاوی برای به دست آوردن نتایج عالي بعد از عمل لیپوماتيك  ضروری نیست تعدادی از بیماران دریافته اند که این ماساژ به آنها در بهبود سریعتر کمک می کند و همچنین کمک می کند تا نتیجه کامل با سرعت بیشتری دیده شود.

یک توصیه عمومی انجام سه تا پنج بار ماساژ است اما تعدادی از بیماران حتی یک تا دو بار ماساژ هم برايشان كافي مي باشد جراح شما می تواند به شما مشاوره دهد که آیا به دنبال لیپوماتيك یا هر عمل جراحی دیگر ماساژ لنفاوی به شما کمک خواهد کرد یا خیر.

کاهش درد حین ماساژ

براي كاهش درد حين ماساژ توصيه مي شد بيماران 30 دقیقه قبل از ماساژ به مدت 30 دقیقه پياده روي و حركات كششي انجام دهد اين كار مانع از اسپاسم عضلات شده و باعث كاهش درد فوق العاده حين ماساژ مي شود
همينطور بيماران مي توانند بيست دقيقه قبل از ماساژ از شياف هاي زد درد و مسكن هاي قوي استفاده كنند.

منبع:www.pezeshkaneshiraz.com